Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Mina e-tjänster eller starta e-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Mina e-tjänster
Mina e-tjänster
  • Värmdös e-tjänster
Logga in
  • StartsidaPil
Kontaktuppgifter och information

Kontaktuppgifter

dataskyddsombud@varmdo.se

 

Läs din myndighetspost digitalt

Med en digital brevlåda kan du ta emot post från myndigheter digitalt i mobilen och på datorn, istället för på papper. Du får din post samlad och kan läsa den var och när du vill, utan att någon obehörig kommer åt den. Snabbt, säkert, gratis!

Om du redan nu vill ansöka om digital brevlåda eller få information om tjänsten Mina meddelanden klicka här

Rättigheter som rör GDPR

Observera

Önskar du att ta del av handlingar med stöd av offentlighets- och sekretesslag, socialtjänstlag, patientdatalag, utdrag ur belastningsregistret, betygsdatabasen eller liknande ska denna e-tjänst INTE användas.

För information hur du begär ut dessa typer av handlingar hänvisar vi till annan e-tjänst eller blankett via E-tjänster och blanketter - Värmdö kommun (varmdo.se) .

Det också bra att kontakta Värmdö kommuns servicecenter Kontakt - Värmdö kommun (varmdo.se) .

 

Förenklad delgivning

Vid förenklad delgivning behöver du som mottagare inte skicka in något bevis på att handlingen har mottagits.

 

När kommunen skickar brev eller e-post med förenklad delgivning

För att kunna använda förenklad delgivning behöver kommunen ge dig information om hur det fungerar.

Att delges något betyder att det räknas som att man har tagit emot det. Det har betydelse bland annat när det gäller tider för att svara eller överklaga.

Handlingar kan skickas till dig med förenklad delgivning så länge som ärendet pågår.

 

Vid förenklad delgivning skickas eller e-postas två brev

För att vara säker på att du får handlingen som du ska ta del av skickar/e-postar kommunen två brev.

  1. Det första brevet/e-posten innehåller det som du ska delges.
  2. Det andra brevet/e-posten, som skickas nästa arbetsdag, är ett kontrollmeddelande som berättar att det första brevet har skickats.

Om du bara får kontrollmeddelandet, men inte brevet/e-posten med själva handlingen, måste du kontakta kommunen snarast.

Breven/e-posten skickas till din senast kända adress. Det kan vara din e-postadress om du har lämnat den till kommunen. Om breven/e-posten kommer i retur till kommunen skickas de till din folkbokföringsadress.

 

När är du delgiven?

Du är delgiven två veckor efter att det första brevet/e-posten skickades. Vilket datum som brevet skickades framgår av kontrollmeddelandets text.

Exempel:

Beslutet som du ska delges skickas i det här exemplet den 1 mars.

Kommunen skickar kontrollmeddelande nästa arbetsdag, den 2 mars.

Du räknas som delgiven 14 dagar efter första brevet skickades.

Du är i det här exemplet delgiven den 15 mars.

Om du ska överklaga inom en viss tid så räknas tiden från den 15 mars.

 

Du måste meddela kommunen om du byter adress (post- eller e-postadress).

Kontrollera din post/e-post åtminstone en gång varannan vecka, för att vara säker
på att inte missa något viktigt.

Logga in

Kontakt

Värmdö kommun
08-570 470 00
varmdo.kommun@varmdo.se
Skogsbovägen 9-11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Hitta politiker
Servicecenter

Om Varmdo.se

Cookies
Anpassa
För medarbetare

Snabblänkar

Felanmäl e-tjänst

  • Värmdös e-tjänster