Genom denna sida kan verksamheter som bedriver familjerådgivning ansöka om att få göra detta enligt Lagen om valfrihet (LOV) för bedrivande av familjerådgivning för invånare i Värmdö kommun.
Med familjerådgivning avses sådan verksamhet som bedrivs enligt 5 Kap. 3 § socialtjänstlagen (SoL). Verksamheten består av samtal med syfte att bearbeta samlevnadskonflikter i parförhållanden och familjer. Familjerådgivningens syfte är att i möjligaste mån lösa samlevnadskonflikter och leda till en positiv förändring i relationen.
För att få bedriva familjerådgivning för kommunens invånare behöver ert företag fylla i och bifoga de dokument som begärs nedan och godkänna förfrågningsunderlaget och dess innehåll i sin helhet. Ansökan ska vara avfattad på svenska och inskickad av behörig företrädare för ert företag.
Ersättning för 90 minuters rådgivning är år 2022 totalt 1550kr enligt beslut 2021KS/0644. Patienten betalar en egenavgift på 350kr.
Till ansökan behöver vissa bilagor bifogas. Tänk på att det inte går att spara uppgifterna till ett senare tillfälle och att du blir utloggad efter 60 min vid inaktivitet. Ha därför gärna nödvändiga bilagor tillhands.
De bilagor som ska bifogas är:
- Registreringsbevis
- F-skattsedel
- Ansvarsförsäkring
- Besvarad blankett ”Begäran om upplysning vid upphandling, SKV 4820”
- Kreditupplysning där företagets riskklass framgår
- Betyg/intyg som visar verksamhetschefens högsta akademiska utbildning
- CV (för ansökan relevanta anställningar och arbetsuppgifter) och intyg för respektive tilltänkt familjerådgivare där namn, utbildning och erfarenhet framgår enligt p. 3.14
- Beskrivning av lokalernas ändamålsenlighet enligt p. 3.19.3
- Information om Utföraren enligt 3.19.9
- Beskrivning av rutiner för avvikelser, synpunkter, klagomål -rutin, enligt punkt 3.19.12
- Lex Sarah - rutin
- Våld i nära relation- rutin
- Offentlighet och sekretess - rutin
Varmt välkommen med ansökan