Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Mina e-tjänster eller starta e-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Mina e-tjänster
Mina e-tjänster
  • Värmdös e-tjänster
Logga in
  • StartsidaPil
Kontakt

Värmdö kommun
134 80 Gustavsberg
Tel: 08-570 470 00
E-post: upphandling@varmdo.se

 

 

Ansökan om att bedriva familjerådgivning

Genom denna sida kan verksamheter som bedriver familjerådgivning ansöka om att få göra detta enligt Lagen om valfrihet (LOV) för bedrivande av familjerådgivning för invånare i Värmdö kommun.

Med familjerådgivning avses sådan verksamhet som bedrivs enligt 5 Kap. 3 § socialtjänstlagen (SoL). Verksamheten består av samtal med syfte att bearbeta samlevnadskonflikter i parförhållanden och familjer. Familjerådgivningens syfte är att i möjligaste mån lösa samlevnadskonflikter och leda till en positiv förändring i relationen.

För att få bedriva familjerådgivning för kommunens invånare behöver ert företag fylla i och bifoga de dokument som begärs nedan och godkänna förfrågningsunderlaget och dess innehåll i sin helhet. Ansökan ska vara avfattad på svenska och inskickad av behörig företrädare för ert företag.

Ersättning för 90 minuters rådgivning är år 2022 totalt 1550kr enligt beslut 2021KS/0644. Patienten betalar en egenavgift på 350kr.

Till ansökan behöver vissa bilagor bifogas. Tänk på att det inte går att spara uppgifterna till ett senare tillfälle och att du blir utloggad efter 60 min vid inaktivitet. Ha därför gärna nödvändiga bilagor tillhands.

De bilagor som ska bifogas är: 

  1. Registreringsbevis
  2. F-skattsedel
  3. Ansvarsförsäkring
  4. Besvarad blankett ”Begäran om upplysning vid upphandling, SKV 4820”
  5. Kreditupplysning där företagets riskklass framgår
  6. Betyg/intyg som visar verksamhetschefens högsta akademiska utbildning
  7. CV (för ansökan relevanta anställningar och arbetsuppgifter) och intyg för respektive tilltänkt familjerådgivare där namn, utbildning och erfarenhet framgår enligt p. 3.14
  8. Beskrivning av lokalernas ändamålsenlighet enligt p. 3.19.3
  9. Information om Utföraren enligt 3.19.9
  10. Beskrivning av rutiner för avvikelser, synpunkter, klagomål -rutin, enligt punkt 3.19.12
  11. Lex Sarah - rutin
  12. Våld i nära relation- rutin
  13. Offentlighet och sekretess - rutin

 Varmt välkommen med ansökan

Nästa

Kontakt

Värmdö kommun
08-570 470 00
varmdo.kommun@varmdo.se
Skogsbovägen 9-11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Hitta politiker
Servicecenter

Om Varmdo.se

Cookies
Anpassa
För medarbetare

Snabblänkar

Felanmäl e-tjänst

  • Värmdös e-tjänster