Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Mina e-tjänster eller starta e-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Mina e-tjänster
Mina e-tjänster
  • Värmdös e-tjänster
Logga in
  • StartsidaPil

Ansökan om tillstånd för försäljning av tobaksvaror

Här kan du ansöka om tillstånd för att sälja tobaksvaror enligt lagen om tobak och liknande produkter (2018:2088). När du företräder ditt företag så kan du använda din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör ansökan.

Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.

Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.

Dokument som du ska bifoga
Det blir smidigare för dig om du har de handlingar du behöver klart innan du startar e-tjänsten. Exempel på dokument som ska bifogas:

  • Dokument som visar ägarförhållanden
  • Egenkontrollprogram
  • Underlag för kostnader och finansiering av verksamheten

Avgifter och handläggningstid 
Kommunen kommer att ta ut en avgift för att ansöka om tillståndet för att bekosta den utredning som görs i samband med ansökan. Kommunen kommer också att ta ut en årlig tillsynsavgift. Läs mer om kommunens avgifter.

Om du lagt in all dokumentation som efterfrågas i e-tjänsten blir handläggningstiden kortare. Om något saknas kommer vi att kontakta dig och be dig lämna in det. Vid en ansökan om tobaksförsäljningstillstånd har kommunen en lagstadgad skyldighet att fatta beslut inom fyra månader från det att en fullständig ansökan har mottagits av kommunen.Om det är nödvändigt på grund av utredningen, får kommunen besluta att handläggningstiden ska förlängas med högst fyra månader.

Logga in

Kontakt

Värmdö kommun
08-570 470 00
varmdo.kommun@varmdo.se
Skogsbovägen 9-11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Hitta politiker
Servicecenter

Om Varmdo.se

Cookies
Anpassa
För medarbetare

Snabblänkar

Felanmäl e-tjänst

  • Värmdös e-tjänster