Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Mina e-tjänster eller starta e-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till Mina e-tjänster Mina e-tjänster
Mina e-tjänster
  • Värmdös e-tjänster
Logga in
  • StartsidaPil
Behandling av personuppgifter

De personuppgifter du lämnar när du skickar in uppgifter registreras och behandlas enligt reglerna i dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter kommer att bevaras och arkiveras. Det görs eftersom uppgifterna behövs för vår myndighetsutövning (artikel 6, 1.e i GDPR). Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Du har också rätt att få felaktiga uppgifter rättade.

Läs gärna mer på varmdo.se/personuppgifter om hur kommunen behandlar personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är bygg-, miljö-, och hälsoskyddsnämnden. Har du frågor eller synpunkter på hur personuppgifter hanteras kontakta vårt dataskyddsombud: dataskyddsombud@varmdo.se. Vid klagomål kan du även vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten, imy.se

Beställning av tillfällig vistelse

Alla som bor tillfälligt i annan kommun och har ett behov av hemtjänst ska ha beslut på detta från sin hemkommun.

På Värmdös hemsida finns information om vilka hemtjänstföretag som verkar i Värmdö och i vilka områden de är aktiva. Oavsett vilken hemtjänst man har är det nattpatrullen som ansvarar för insatser nattetid mellan klockan 22:00 till 07:00.

Information

  • Beställningen skickas senast två veckor innan beräknad start av insats.
  • Bosättningskommunen måste i beslut och beställning ha tagit ställning till hur personens hjälpbehov ska tillgodoses på den tillfälliga adressen.
  • Den enskilde måste själv ta med sig eventuella hjälpmedel som behövs i bostaden.
  • Beroende på vilka beviljade insatser den enskilde har så kan den enskilde behöva lämna ut flera nycklar till hemtjänstutföraren/hemtjänstutförarna.
  • Underlag på utförd tid skickas till er i samband med att vi fakturerar er efter att insatserna utförts.
  • Om personen som vistas hos oss behöver utökade insatser under vistelsen är det bosättningskommunens ansvar att bedöma och besluta om detta. Detta kan då börja gälla direkt och inte efter två veckor.
  • Bosättningskommunen är skyldig att rapportera beslut som inte går att verkställa till IVO

Hemtjänst på öar

  • Då förutsättningarna är annorlunda när det gäller att utföra hemtjänst på öar utan fast vägförbindelse vill vi att ni kontaktar Djurö hemtjänst för att samråda innan ni skickar beställning; Djurö hemtjänst - Värmdö kommun (varmdo.se)
  • Det är inte möjligt att ha nattillsyn på en ö.
  • Ska en person ha trygghetslarm på en ö så ska den ha en ringkedja på tre personer som alltid kan svara på en ringning, hemtjänsten åker inte på larm på öar.
  • Tillkommande kostnader utöver verkställigheten, exempelvis för eventuella båttaxiresor, faktureras bosättningskommunen.

Mer information om beställning av tillfällig vistelse finns på Värmdös hemsida.

Kontaktinformation

Om du har frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta en avgiftshandläggare på Värmdö Kommun.

Telefonnummer: 08 570 470 00

E-post: bistand.admin@varmdo.se

Nästa

Kontakt

Värmdö kommun
08-570 470 00
varmdo.kommun@varmdo.se
Skogsbovägen 9-11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Hitta politiker
Servicecenter

Om Varmdo.se

Cookies
Anpassa
För medarbetare

Snabblänkar

  • Värmdös e-tjänster